Results

BMW World Munich

Nový dynamický a inovativní design

Otevřená architektura a skleněná fasáda propouštějí do interiérových prostor paprsky světla a otevírají budovu venkovnímu prostředí. Současně harmonicky integrují budovu BMW Welt (BMW svět) do kontextu architektury celého olympijského parku i stávající budovy BMW.


Context

Velmi odvážný návrh vídeňských architektů ze studia COOP HIMMELB(L)AU začleňuje budovu BMW Welt v Mnichově velmi vizionářským a trendovým způsobem do světově proslulého okolního prostředí. Charakter i struktura jsou silně vymezeny stávající hravostí mezi plovoucí střešní konstrukcí nad flexibilními a transparentními výklady. Na první pohled je imponujícím a dominantním prvkem dvojitá kuželová fasáda. Sklem a ocelí pokrytá konstrukce ve tvaru tornáda se stáčí směrem vzhůru a je zakončena střechou připomínající mrak. Tu tvoří dynamická deformace dvou nosných vazníků a představuje tak hlavní nosný prvek celé konstrukce střechy.


POUŽITÝ PRODUKT

V roce 2000 se BMW Group rozhodla vybudovat centrum zaměřené na prezentaci značky a dodávky vozů poblíž firemní centrály a muzea BMW. Jedním z hlavních nápadů bylo rozšířit stávající konfiguraci BMW Tower a muzea o další prvek a vytvořit tak prostorově ideální a identitu formující architektonický celek. Tyto záměry pak vedly ke konečnému návrhu velké transparentní haly s plastickou střechou a dvojitým kuželem.

Velmi neobvyklý tvar budovy kladl nároky na geometrii a přesnost fasádních prvků. Proto vytvořila Glassolutions na 900 různých 3D prvků z izolovaného bezpečnostního skla o celkové ploše asi 2850 m2. Aby se předešlo typické zelené patině na povrchu skla, byl použit jako výchozí materiál sklo s nízkým obsahem železa DIAMANT. Jednou z největších výzev tohoto projektu se tak stala dodávka celkem 12400 m² skla ve 26 různých podobách a tvarech. Instalace každého jednotlivého skleněného komponentu se musela velmi přesně naplánovat. Kombinace každého z produktů Glassolutions, v tomto případě DIAMANT, STADIP, SERALIT LITEX a dalších, vytvořila skutečně unikátní a imponující vzhled budovy BMW Welt v německém Mnichově.


VÝSLEDEK

Od svého otevření hostila budova BMW Welt mnoho výstav a uskutečnilo se zde i velké množství dalších akcí spojených s prodejem automobilů. Na začátku očekávala BMW asi 800000 návštěvníků ročně, ale již minulé léto dosáhl jejich celkový počet úctyhodných 10 miliónů. Každý rok tak dveřmi projde v průměru 2,2 miliónů návštěvníků, díky čemuž se budova BMW Welt stala jedním z nejvyhledávanějších turistických cílů v Bavorsku.