Results

Adi Dassler Brand Center (ADBC)

Třpytící se černý křišťál popírá běh času

Glassolutions je dodavatelem skleněné fasády tvořící černý monolit nové centrály společnosti Adidas nazvané AdiDassler Brand Center (ADBC). Stavba označovaná jako „černý křišťál“ symbolizuje běh času - zvnějšku působí budova dojmem nadčasovosti, zatímco uvnitř čas plyne a prostor se neustále rozvíjí.


Context

V roce 2006 vypracovalo australské architektonické studio Querkraft návrh nového firemního kampusu a budovy centrály společnosti Adidas, určené pro různé události, prezentace, ukázky produktů i setkávání. Budova AdiDassler Brand Center (ADBC)má představovat trvalé hodnoty značky Adidas: černý křišťál totiž symbolizuje nezávislost na módních trendech. Jedná se o dokonalý hybrid mezi krajinou a architekturou. Tato mystická stavba zaujme černou monolitickou skleněnou fasádou, která je zcela nadčasová. Uvnitř je pak aréna nabízející širokou škálu využití.


Použitý produkt

Budova ADBC o rozloze 5000 m² je ve svém principu jednoduchou halou, která představuje tzv. krabicový koncept. Vnější plášť je tvořen sklem a ocelí, zatímco vnitřní plášť je vyroben z prefabrikovaných betonových dílců. Během dne vidíte zvenku jen homogenní černý třpytící se kámen. Dokonce i dveře jsou neviditelné! Skleněná fasáda byla vytvořena pomocí systému VARIO s šedým sklem PARSOL, které dává budově elegantní jednoduchý vzhled a perfektně tak plní záměr vystihnout obraz firemní identity společnosti Adidas. Také v případě interiérů byla snaha eliminovat co nejvíce rušivých prvků a umožnit tak snadnou adaptaci budovy různým událostem. Vstupní prostor vede do otevřeného prostoru haly, ve kterém najdete sedadla. Na protilehlé 150 m dlouhé stěně pak 24 projektorů vytváří nejširší kino na světě, včetně zvukových efektů pro vybuzení potřebných emocí.


Výsledek

Centrální budova společnosti Adidas představuje perfektní kombinaci nadčasovosti firemní identity z vnějšku budovy a neustálého vývoje směrem k novým technologiím i sportovnímu vyžití budoucnosti uvnitř budovy.Prostor navíc působí jako multifunkční prostředí umožňující zákazníkům, zaměstnancům i ostatním návštěvníkům využívat velmi prostornou arénu k relaxaci i neformálním setkáním.

„Při plánování bylo největší technickou výzvou vytvořit uniformní, transparentní a bezespárový plášť této budovy, která je určena pro prezentace, skladování produktů i návštěvy veřejnosti. Volba padla na černý křišťál s ostrými hranami, hladkou a transparentní plochou bez jakýchkoliv dilatačních spár či spojů.“

Querkraft Architekten